Ett gnäggigt inlägg av en gnäggflicka



Vaknade imorse med en outhärdlig huvudvärk och kände att jag bara inte kan gå till skolan idag.
Vi har kyrkvandring hela dagen , så det gjorde inte så mycket att jag missade hoppas jag.


Andra gången som jag vaknade var klockan 12 och huvudvärken hade försvunnit lite. Elin och jag bestämde oss för att åka till Hööks som, för alla som inte vet, är typ paradiset för varje hästtjej. Det ligger långt bort i förorten och när man åker dit så handlar man rejält så man slipper åka så långt igen.
   Vi köpte ialf varsitt par helskodda ridbyxor (efter att ha provat bokstavligen hela butiken...) &jag är riktigt nöjd med mina rutiga. Sen köpte jag det snyggaste ridspöt. Hade tänkt att köpa strumper och nya läderhandskar också men tänkte spara det till Globen Horse Show. Då ska förstås jag och Elin gå som de äkta gnäggflickorna vi är. :P
Sen köpte jag en skitsnygg jacka som jag tänkte ha i vinter. Very nice!  Men shit vad dyrt det blev. Men mamma var så snäll och satte in 1200 kr på mitt konto när jag kom hem. Hon är allt bra snäll.

I måndags fick jag föressten rida Barbie som är en söt men väldigt seg ponny. Men ikväll på onsdagslektionen har jag blivit lovad att äntligen få rida häst. Det är jobbigt att vara liten ibland, man får alltid rida stallets småttingar.

I helgen var det också en liten klubbtävling i hoppning, men jag rev ett hinder så det blev ingen rosett. Men det är en till tävling typ den 23 oktober och då hoppas hoppas hoppas jag !


Kommentarer
Postat av: Julia

Jag är lite sugen på att prövapå att rda - är jag helt chanslös tror du? Glöm inte svara på mitt sms förresten!

2008-10-01 @ 20:11:59
URL: http://juliaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback