Latte på äkta Söderböna


 Jag och mamma brukar ju ha vårt fredagsmys på stan där vi först lunchar på något hippt ställe, shoppar, snackar skit och dricker latte. Men nu var det länge sen och idag var mysigaste lunchdejten på länge!

Har varit inne och surfat runt lite efter sköna häng här på Södermalm och hittade en sjukt bra sida - cafekartan.se - där man kan recensera och kolla runt efter populära fik. Mamma och jag tänke att vi skulle ta dem i ordning efter betyg och sedan skriva vad vi tyckte. Skitkul! Så idag lunchade vi på Ulrikas café som ligger på Katarina Bangata 66 (vid SOFO). Riktigt bra ställe- mysigt, trevlig personal, prisvärd och god mat.

Ska bli roligt att utforska söder på det här sättet. Södermalm är verkligen mycket större än vad man kanske tror och man hittar nya vrår och hörn varje gång man är ute. Det är en särskild mystik med söder som jag bara älskar. Är så tacksam över att få bo här och kan inte tänka mig någon stadsdel som jag hellre skulle vilja bo i. Känner mig lyckligt lottad.

Hursomhelst så efter lunchen snurrade vi runt lite i de köpcentrum som ligger här bredvid, Ringen samt Skrapan. Föredrar egentligen älskade Götgatsbacken men variation är aldrig fel. Slutade med att vi shoppade BH:ar för 1500 kr och massa smycken och inredningsprylar. Jag fick också ett par sjukt snygga stövlar. Har typ aldrig ägt ett par stövlar, och ändå är jag norsk. Dessa var iallafall moderiktiga sen att de är praktiska vid regn är bara en bonus. ;-)




Perfekta i skogen eller när jag bara snurrar runt på stan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback