13 dagar kvar


Pratade med uppfödaren Anna jättelänge idag och bestämde att jag ska hämta lilla tösen på söndag den 27 december- trots att hon egentligen  är leveransklar nu på torsdag. Vill att hon ska slippa julstressen! Kan ju inte dra med en liten valp till kalla Norrland ;) Hon måste få bo in sig lite först ju...

Anna lät jätteglad över att vi bestämt oss för att ta över lillan. Hon sade att hon är extremt noga med var valparna hamnar och att hon tyckte att vi var så himla trevliga och att jag verkligen verkade ha tänkt länge på hundköpet. Vilket ju stämmer; jag har väntat hela mitt liv känns det som. Och om exakt 13 dagar så slår drömmen äntligen in.  Hon sade också att ifall hon hade behållit någon av valparna så hade det varit Ebba (deras namn på henne) Det värmde att hon sade så!  Sen sade hon att vi kunde ringa henne när som helst och inte bara när hon är liten. Hon sade att hon hade kontakt med alla sina valpköpare. Känns tryggt & bra. :)

Tillsammans med lillan kommer vi att få en filt som luktar som hennes mamma och kullsyskon, lite mat som hon ätit (Royal Canin) och massa bilder från när hon föddes och utvecklats. Spännande! Men det är mycket som vi måste köpa och fixa: försäkring, säng, koppel, halsband, något varmt att ha på sig... Åh, vad jag längtar!!!

Är redan nyfiken på hur hon kommer att se ut när hon blir större... Man vet ju inte när hon är blandras! Just nu är hon ju SÅ HIMLA LITEN. Hon är ju mest chihuahua (75%) så hon kommer nog att mest se ut som en sådan. Papillonen gör henne nog bara lite större skulle jag tro. På kenneln Papi-Chiwawa så hittade jag jättebra bilder på valpar som är nästan lika mycket papillon/chihuahua som henne:



7 veckor



10 veckor

 
 Vuxen




Kommentarer
Postat av: Johanna

åh, valpen var ju hur söt som helst!

2009-12-15 @ 08:11:58
URL: http://passepartout.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback