8 December


Halleluja! Jag mår lite bättre idag. Inte helt återställd men gud vad skönt det känns att jag är på bättringsvägen. Magen är centrum för allt välmående tror jag, och mår den dåligt så blir allt fel. Nu kan jag koncentrera mig på JULMYS!!! Baby har skaffat Spotify så nu knarkar jag Jul i Betlehem så fort jag får chansen. HOHO. Jag är en sådan liten tomte. Älskar Carolas julmusik. Det är verkligen inte status, jag vet, men det kan inte hjälpas. Hennes röst och musik får mig verkligen i julstämning. Sen fick jag en tomte idag av mamma vilket blir min och Martins första tomte tillsammans. Vuxenpoäng! Han ser minsann förnöjd ut där han sitter på ena högtalaren. 

Blev en tidig morgon på Filmhuset idag där vi såg filmen Rear Window från 1954 av Hitchcock. Lite lång men ändå spänningsfylld. Tycker Hitchcock filmer alltid har en väldigt speciell känsla i sig och denna var inget undantag. Eftersom vi fokuserar på modet i filmen så skulle vi studera Grace Kellys stjärnstatus och image samt titta efter Diors "New Look" eftersom den var aktuell i filmen (New Look lanserades 1947)

Sen åkte vi till Lovisas syster för att titta till vovven Gucci och äta lunch (ceasarsallad), för att sedan bege oss till unversitetet för föreläsning. Skulle egentligen rusat till cellon sen men orkade stressa. HÄHÄ. 

 Istället åkte jag och Martin till Kista centrum för att shoppa julklappar (läs: kolla efter saker till min önskelista och tigga latte av Ida.) Jag åt gott i Food Courten (lasagne) och hittade jag dessa sjukt snygga, höga stövlarna. Helt otroliga på - smiter åt som tusan!

Snälla tomten


Kommentarer
Postat av: becca

Fan va snygga!!

2009-12-09 @ 13:26:23
URL: http://metrobloggen.se/arbicola
Postat av: LYDIA

Ooosh, galet snygga!

(åsså har vi nog samma mellannamn, förutom ett rackarns e haha)

2009-12-19 @ 23:16:09
URL: http://lydiajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback