Jean Paul Gaultier


Red Stella igår och kom på att hon nog är min absoluta favorit i stallet. Visst, även hon har sina nackdelar och egenskaper som man måste hålla i schack. Men vilken häst har inte det? Skulle det vara någon häst som jag på rak arm skulle säga att jag personligen passar bäst med så skulle jag säga Stella. Det gick alltså bra igår och vi övade bl.a på att vända den bakre delen in mot spåret.

Imorse hade vi filmvisning på Filmhuset och såg The Cook, the Thief, his Wife & her Lover från 1989. Jean Paul Gaultier har nämligen designat kläderna till filmen som vi skulle studera. Helt otroliga kreationer! Efter lunchpausen hade vi föreläsning på universitetet om Gaultier och filmkostym som konstverk. Väldig givande föreläsning och en otroligt speciell film men en särskild stämning. Ganska obehaglig och riktigt äcklig ibland för mig som lätt blir äcklad och har blodfobi... Åh, det var faktiskt stundtals rätt jobbigt!

Sedan hade jag cello för sista gången den här terminen. Snart är ju året slut! Fick en ny låt och övade på lägen. Supernyttigt men kanske inte det roligaste... Vill hellre bara spela, haha.



En av Gaultiers otroligt speciella kreationer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback