Norrland den 22 december


Idag var första dagen i Norrland. Hallå, snö? Ni tror att ni har mycket snö i Sthlm men jag kan säga att det är ingenting i jämförelse. INGENTING. Tror att jag fryser ihjäl här uppe, idag var det 21 minus grader. Helt tokigt. Morgan kan knappt gå ut eftersom han fryser fast med tassarna, stackarn. Så vi åkte till Birsta Centrum och handlade lite inför julen och fikade.

Det är verkligen ett HELT annat tempo här. Beställde min latte på mina vanliga 2,5 sek vilket tjejen i kassan inte riktigt hängde med på. Haha, måste ta och lungna ner mig lite tror jag! Men jisses vad trögt allt går- man märker verkligen skillnaden. Och jag som har noll tålamod blir helt skogstokig...

Anna mailade mig förresten precis och skickade lite bilder. Berättade att lillan nu är ensam kvar eftersom alla syskonen redan åkt hem till sina nya familjer. Så tösen är alltså ensam valp just nu och får umgås med de stora hundarna istället. Undrar ifall hon saknar sina syskon-  måste vara tråkigt att inte ha någon att leka med liksom. Hon borde ju verkligen vara van med det vid det här laget. Sedan berättade Anna att hon hade varit och besökt lite hästar eftersom hon vet att jag ju rider och är i stallet en hel del. Lilltjejen verkade mest tycka att det var spännande så det är verkligen toppen. Åh, vad jag längtar... PÅ SÖNDAG.

På tal om hästar så ska jag, Kai, Ranveig och Ida upp tidigt och rida islandshästar imorgon. Halva dagen! Hoppas inte att det är för kallt bara - inte så kul att sitta flera timmar på hästryggen. Jag bad om en häst med massa tempo så vi får se hur det går.


Grankotte  smakar mums i valpmunnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback