The day before christmas


Nu har vi precis gått "Trollstigen" här i Norrland vilket är en tradition för oss den 23:e. Det innebär att vi går uppför en låång stig bakom huset som är upplyst hela vägen med marschaller. SUPERMYSIGT, men eftersom det är så himla mörkt där så ramlar man massor på vägen, hoho. Måste se lustigt ut!

Sen väl där uppe så tänder vi en brasa och fikar med glögg, lussebullar och pepparkakor. Alla får varsitt pake som ligger i en litet julhus som tomten lagt dit. Jag fick en jättefin ljusstake - ser ut som en sån där snöboll ni vet! TACK TOMTEN <3. Ibland kommer det små utklädda tomtar och skrämmer oss också!

Nu ska vi snart sätta oss till bords och äta lite så här dagen innan julafton. Kan nästan inte förstå att det ör julafton imorgon. Ihhhh! Känner hur det riktigt pirrar i magen (: Åh, jag älskar verkligen julen... Synd att alla ska tjata på om maten bara, det hjälper liksom inte för fem öre. Snarare tvärtom. Sen jag kom hit till Norrland så har jag ätit massor av godis, kakor, druckit läsk och ätit mer än vanligt. När det känns som att ingen ser de små framgångarna jag gör så känns det så himla meningslöst. Nåväl, jag vet att de gör det av kärlek men det får istället motsatt effekt.

  



God Jul lilla hjärtat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback