Hemma från Åre


Åh har haft sjukt kul! Jag älskar Åre,  det är så mysigt att vara med kompisarna i en lägenhet tillsammans. Åka skidor, festa och umgås. Underbart! Har haft en jätte mysig resa och veckan har gått allt för snabbt.

Men nu är jag hemma och idag är det måndag. Ligger efter massor i skolan känns det som. Har prov prov prov och inlämningar som ska göras. Skoltrött, någon? Tacka fan för det.
Usch vad negativ jag är, nu känner jag att jag inte orkar hålla allt inne längre. Det känns verkligen piss idag, vet inte riktigt varför. Känns som att jag har noll självförtroende just nu. När det gäller precis allt! Jag bara gnäller och tycker att jag är en jävligt dålig människa.
 
Utan Martin hade jag inte klarat mig. Han ger mig så mycket trygghet som jag skulle vara helt vilse och förvirrad utan. Han förstår kanske inte, okej. Men han försöker så gott han kan och han vill hjälpa mig. Han vill att jag ska vara lycklig. Jag hoppas bara att jag hjälper honom på något sätt också, att jag ger tillbaks. För ibland känns det som att jag bara klagar på ingenting. Det viktigaste för mig är ju att han är glad.

Känns inte som att jag gör något bra eller som att något är kul längre.  Ligger efter i skolan, hänger inte med, bryr mig inte, tycker inte att jag utvecklas på ridningen, saknar cellon och har ångest över att jag slutat, tycker inte franskan känns meningsfull, har tappat gnistan och lusten att träna, hatar min kropp och ser bara fett och problem. 



Jag vill bara bli glad igen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback