Vi går i valptankar


Okey, here it goes.,, Har bara pratat med de närmaste om det tidigare, men iallafall så har jag och Martin funderat ett bra tag nu på ifall vi ska skaffa vovve. Har tittat på annonser, diskuterat olika raser och hur vi ska ha tid för valpen. Var ska den vara om dagarna? När passar det att "bli med valp"? Har vi tid/plats/ork? Osv...

Vi har iallafall bestämt oss för att vi vill ha en tik och förmodligen en blandning med papillon. Sen får vi se när vår valp dyker upp - om det är inom en snar framtid eller längre fram beror lite på hur det blir med allt. Det är ju viktigt att det blir rätt.
Rasmässigt så är vi iallafall båda sugna på en papillon och har funderat lite på papillon/chihuahua. Dock är frågan- kommer den att orka springa runt med mig i skogen? Långpromenader? Kommer den orka hänga med på en ridtur? Vi får se hur det blir helt enkelt. ;)

Nu ska jag sticka till gymmet och köra ett härligt konditionspass (får inte köra någon styrka än, enligt min kiropraktor.)


Papillon/ Chihuahua



Kommentarer
Postat av: Cornelia ♥

Sv: Tack <3 :D Men du är ju riktigt fin i mörk, så håll dig till det ;]

Nah någon ny valpis blir det nog inte på ett tag, men jag är RIKTIGT sugen! Kanske när jag flyttar hemifrån om jag har tid.

Ska du skaffa en? <3

2009-10-07 @ 18:07:43
URL: http://thingsyouremember.blogg.se/
Postat av: Johanna

åh vad söt!

2009-10-08 @ 09:53:46
URL: http://passepartout.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Aw, cutiepie!

2009-10-08 @ 10:23:36
Postat av: Becca

Guud så söt!! Jag ska nån gång fixa en liten Golden Retriever att gulla med =D

2009-10-08 @ 21:12:15
URL: http://metrobloggen.se/arbicola

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback