The Rise And Fall Of Chanel


Imorgon har jag två roliga events för mig. Det första är att jag ska på Hallwylska Museet på en dräktutställning som visas på initiativ av institutionen för min kurs. Ska nämligen skriva en uppsats om ett valfritt objekt så det gäller att sätta sig in i det. Kul med något praktiskt också.

På hemsidan står det iallafall så här:
"Mode är långt mer än enbart kläder. Mode är något symboliskt som förmedlar den samtida samhällsutvecklingen, ger historiska återblickar och uttrycker framtiden. Mode är också något djupt personligt som kommunicerar vilka vi är. Det kan vara lika viktigt att visa sig tillhöra en grupp, som att särskilja sig och vara individuell. Mode speglar också kulturella skillnader, klasskillnader och kön."

Sen på kvällen blir det lite fest också, (hallå, lilllördag?) Vi modestudenter har nämligen fått utskickat invitationer via mail till Morfar Ginko som ligger här bredvid mig på Swedenborgsgatan. Invitationen gäller "The Rise And Fall Of Chanel" där en premiärvisning av Rodolphe Marconis’ Lagerfeld Confidential (2007) kommer visas.
Blir säkert festligt. Men mest av allt går jag igång på att de skrev: "Vi fyller gamla jakttroféer med is och svinbillig Cava och det kommer att regna parfymsamples och chokladpraliner över alla våra gäster." I like.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback