Första veterinärbesöket


Snart ska jag och min tös åka till veterinären. För första gången! Det är 12 veckors vaccinet som gäller och jag hoppas att allt går bra. Veterinären ligger på Östermalm så det lär ju vara rätt dyrt, tyvärr. Men mamma säger att det är en av de bästa i stan och bara det bäst är gott nog för min lilla chihuahua :)

Har förresten övat lite på att vara ensam idag vilket gick bra. Gick ut i en minut och lyssnade vid dörren. Hon pep och grät så klart men hon blev inte alls hysterisk som vissa hundar kan bli. Det är inte naturligt för en valp att vara ensam så det är klart att hon inte är van med det. Men det är viktigt att hon blir självständig!

Sen har jag beställt lite kläder till Alvisen som jag tänkte visa sen.  Hon fryser ju så himla mycket så jag blir illa tvungen även om det känns onödigt. Hon kommer ju växa ur allting på typ en vecka... Men vad gör man inte för att hon ska må bra! Funderar på att köpa hundskor också och vänja henne med det från början. Hon fryser så himla mycket om tassarna när vi är ute.

Ikväll ska Martin & Alva  hon gå på någon måndags-visning medan jag gymma. Egentligen har jag ridning idag men tycker att det är jobbigt att åka till stallet nu när jag sagt upp mig. Sorgligt.  



Hoppas inte hon är lika spruträdd som sin husse...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback