Prinsessorna av Kungsholmen


Idag var första dagen som jag och Alva tillbringade dagen ensamma tillsammans.  Riktig tjejmys från morgon till kväll. :) Hade tänkt plugga o läsa lite mode inför föreläsningarna men då lade hon sig rakt i boken. SÖTAN!!! Blev alltså inte så mycket plugg gjort. Men vad gör det! Hon är ju bara valp en gång och det vill jag inte gå miste om. Tycker det är så himla mysigt att bara vara hemma med henne och gå runt i mina stora, randiga tröjor och leggins. 

Man märker verkligen hur hon tar in allting som händer. Hon tycker att det är jättespännande när jag sätter på kaffebryggaren på morgonen, sitter och lyssnar på hur vattnet kokar. Känns som att man ser världen på nytt med hennes små ögon där precis ALLT är spännande. Hon är så otroligt nyfiken på livet.  Det gör att man ser de små sakerna som man annars inte lägger märke till...

Nåväl, när Martin kom hem stack jag iväg till gymmet, så skönt att komma igång med träningen igen! Sedan kom Martins syster Sara och hälsade på Alvisen. De verkade komma jättebra överens :) Hon växer ju så snabbt också så det är bra att hon får träffa alla som hon kommer vara med henne i framtiden. Förutom nyår har hon hittills mest träffat familjen dock. 

 



När man är "mammaledig" behöver man väl inte vara classy?


Kommentarer
Postat av: mamma

jag tycker du är söt som mamma. Pia vill gärna komma och titta på Alva nån kväll. Kurre och jag ska mysa ikväll och äta lite gott. Imorgon är jag ledig.Hurra! Mamma/mormor

2010-01-05 @ 16:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback